Planurile mărețe ale PSD sau promisiuni deșarte pentru Tarom

Aflată într-un colaps financiar de proporții, compania Tarom se află scriptic pe lista de priorități în Programul de Guvernare al PSD pentru perioada 2018-2020. Dar concurența așteaptă ca Guvernul să decidă privatizarea companiei sau vânzarea unor părți importante din companie.

Conform noului program de guvernare, partidul de guvernământ vrea să reînnoiască de urgență flota Tarom prin achiziţionarea în leasing a unui număr de 27 de aeronave moderne. În plus, se vrea şi deschiderea de noi rute zonale sau unele de lung curier înspre America sau Asia. De asemenea, este prevăzută realizarea de urgenţă a unei evaluări riguroase a personalului companiei, dar şi atragerea unui număr cât mai mare de pasageri, repoziţionând TAROM ca lider zonal. Aceste promisiuni par nerealiste, dacă ne uităm ce s-a întâmplat în ultimul an în interiorul companiei Tarom.

Ministrul Stroe a vrut „puţină ordine în companie”
Compania TAROM a intrat într-un proces de reevaluare şi reorganizare, după mai multe incidente cu aeronavele companiei şi după un anunţ privind consemnarea de pierderi estimate în 2017 la 207 milioane de lei. În luna noiembrie 2017, fostul ministru al Transporturilor, Felix Stroe, dispunea înfiinţarea unei comisii care să facă „puţină ordine în companie”, solicitând măsuri concrete de reorganizare, eficientizare, dar şi o evaluare a personalului.

Compania TAROM avea prevăzute în proiectul de buget rectificat pierderi de 206,793 milioane lei, în 2017, de cinci ori mai mari faţă de cele 41,21 milioane lei din bugetul publicat în septembrie 2017 în Monitorul Oficial. Pe 5 ianuarie 2018, compania anunţa că va diminua cheltuielile la 12,7 milioane de lei pe an, în urma optimizării activităţilor logistice şi eficientizării operaţiunilor informatice pentru deservirea pasagerilor.
Ce prevede Programul de Guvernare 2018-2020?
Reînnoirea de urgenţă a flotei TAROM prin achiziţionarea în rate (leasing) a 27 de aeronave moderne cu un consum scăzut de combustibil şi poluare fonică cât mai redusă, în perioada 2018 – 2020, uniformizarea flotei de avioane, care ar reduce mult cheltuielile de mentenanţă şi readucerea departamentului tehnic la acele cote europene şi internaţionale de a asigura mentenanţă atât pentru compania TAROM, cât şi pentru alte companii din zonă, sunt alte măsuri prevăzute de guvernanţi pentru redresarea companiei naţionale de transport aerian.

În plus, se prevede implementarea sistemului online direct pe site-ul companiei şi nu prin alte firme din domeniu, conform documentului.
Cinci directori într-un an!?
Anul 2017 nu a fost unul bun pentru TAROM, deoarece la „cârma” companiei s-au perindat nu mai puţin de cinci directori. Cel de-al cincilea director interimar – şi actual – este Wolff Werner-Wilhelm, care a înlocuit-o pe Ileana Daniela Dragne. Aceasta a demisionat pe 15 noiembrie din funcţie, invocând probleme personale. La rândul ei, Daniela Dragne l-a înlocuit pe Florin Susanu, înaintea căruia au mai fost Dan Plaveti şi Eugen Davidoiu.
Scurt Istoric
Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române TAROM a fost înfiinţată în 1954 şi îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor. Din iunie 2010 este membră a Alianţei SkyTeam, din 1993 membră a Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA) iar din 2000 este membră a Asociaţiei Companiilor Aeriene Europene (AEA).

Comentarii

comentarii

About the author

Related

JOIN THE DISCUSSION

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close