„Băieții deștepți” din aviație au pus ochii pe hangarul Tarom

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, vrea să vândă hangarul companiei TAROM, situat în incinta Aeroportului Otopeni, în urma presiunilor făcute de „băieții deștepți“ din aviație la nivel guvernamental. În cazul în care s-ar scoate la mezat hangarul, compania TAROM se va îndrepta cu pași repezi spre faliment pentru că nu ar mai putea face față costurilor exorbitante cu întreținerea și reparația aeronavelor, anunță România Liberă.

De exemplu, o inspecție a unei aeronave costă la TAROM în jur de 500.000 euro, în timp ce la Lufthansa costurile sunt duble. Printre cei interesați de hangar se află nemții de la Lufthansa, emisari din Lituania, Dubai, Emiratele Arabe Unite, dar și afaceriști autohtoni.

În anul 2011, Guvernul Boc a convenit cu Fondul Monetar Internațional să vândă un pachet de 20% din acțiunile companiei TAROM. Ulterior, în 2015, Victor Ponta, în calitate de premier, a negociat vînzarea TAROM cu companiile Turkish Airlines, Qatar, Emirates și Etihad. Acum, ministrul Transporturilor l-a pus la conducerea companiei pe tânărul Alexandru Frunză, fost administrator de credite la o bancă, dar fără experiență în aviație.

Hangarul, „bijuteria coroanei“ de la TAROM

Mai multe companii din aviație încearcă să pună mâna pe hangarul companiei TAROM, de pe Aeroportul Otopeni. „În primul rând, sunt cei de la Lufthansa Tech­nik, care ar vrea să facă o bază de reparații aici. Apoi, e Regional Air Service a lui Dorin Ivașcu. Ar mai fi cei de la Blue Air, și lor le-ar prinde bine o gură de oxigen.  Au fost niște discuții să vină și niște lituanieni. Sunt mai mulți oameni interesați, pentru că este bijuteria coroanei”, a declarat Aurel Curdov, președintele Sindicatului Național Tehnic TAROM.

De ce este considerat hangarul „bijuteria coroanei”? Aurel Curdov a explicat că hangarul a avut anul trecut un profit de zece milioane de euro. Aici se repară toate cele 23 de avioane TAROM, dar și avioanele altor companii. „Când este necesar, din toamnă până în primavară, aeronavele sunt aduse pentru controale amănunțite în hangar, care are o capacitate de trei aeronave. Dacă se renunță la hangar, vor contracta un alt furnizor de servicii. Aceste servicii nu sunt foarte ieftine. O inspecție amănunțită a unei aeronave este în jurul a 500.000 euro. La Lufthansa poate să ajungă și la un milion de euro”, a spus Curdov.

Ivașcu: „Lufthansa este principalul candidat“

Dorin Ivașcu este acționar și manager la compania Regional Air Service. În perioada regimului comunist, a fost director TAROM la sediile din Libia, Singapore, Londra, New York. Presa centrală a atras atenția că Ivașcu a fost ofițer al Direcției de Informații Externe (DIE), serviciul secret de informații externe al României în perioada regimului comunist.

La solicitarea RL, Dorin Ivașcu a menționat că firma pe care o conduce este interesată de oportunități de afaceri, dar că nu-l interesea­ză direct hangarul: „Inițial a fost o discuție să închiriem de la cargo. Nu am făcut nici un demers în domeniu. Nu ne pasionează hangarul. Nu știu, nu cred că e de noi. Pe el se reped marii rechini. Cine pune mâna pe hangarul ăla va juca un rol important. Este o mare prostie să îl vândă. Lufthansa Technik este principalul candidat. Dacă s-ar vinde la ăștia… Suntem interesați de oportunități de afaceri. Dar nu cred că avem noi… Problema este că, dacă îl ia cineva, se naște un monopol…”

Demetriade: „Lufthansa și-a făcut divizie tehnică în România” 

Surse din TAROM au spus că, printre cei care au interesul de a vinde hangarul, se află și Nicolae Demetriade. Acesta este fostul director general al TAROM, dar și reprezentantul în România al companiilor aeriene Fly Dubai și Emirates Airlines. Nicolae Demetriade a spus că este una dintre persoanele care au avertizat Ministerul Transporturilor în legătură cu capcanele întinse de companiile străine pentru a prelua compania TAROM.

„Eu am avertizat că Lufthansa Technik Internațional și-a făcut divizie tehnică în România. Are nevoie disperată de un hangar în România. Ei presează obținerea unui spațiu tehnic pe aeroport. Ăsta este unul dintre motivele pentru care Aeroportul a mărit prețul la chirie pentru TAROM. Le-am spus celor de la minister să nu accepte să intre Lufthansa pe Aeroport. Pentru că pasul doi va fi o asociere cu TAROM-ul care va duce la preluarea în totalitate”, a declarat Demetriade.

Continuare pe www.romanialibera.ro 

Comentarii

comentarii

About the author

Related

JOIN THE DISCUSSION