Brexit-ul scoate industria auto din Marea Britanie

Brexit-ul scoate industria auto din Marea Britanie. Cei mai mari producători de mașini din lume sunt pe picior de plecare din Regatul Unit ca urmare a modificărilor ce vor surveni după părăsirea Uniunii Europene.

Companiile străine nu vor rămâne ”dacă operaţiunile din Marea Britanie nu vor fi profitabile”, a declarat ambasadoul Japoniei în Marea Britanie, Koji Tsuruoka.

Decalarațiile tranșante ale ambasadorului nipon sunt văzute în piață ca un preambul al măsurilor ce ar putea fi dispuse de Honda Motor şi Toyota Motor.

Cel mai probabil producătorii japonezi vor închide fabricile, deoarece exportă cea mai mare parte a automobilelor fabricate în Marea Britanie.

”De ce ar continua Nissan să investească în nord-estul Marii Britanii dacă are o fabrică în Spania unde poate construi acelaşi automobil fără o taxă vamală de 10%?”, a spus și John Cooper, un lider sindical care a lucrat în industria auto în Ellesmere Port, unde Vauxhall construieşte modelul Astra de 50 de ani.

După Brexit costul asamblării unui automobil în Marea Britanie va creşte cu 2.372 de lire sterline (3.337 dolari), potrivit unui scenariu în care ar fi impuse taxe vamale de 10%, potrivit estimărilor firmei PA Consulting din Londra.

Nici producătorii locali nu stau mai bine. De altfel aceștia au fost și primii care au recționat la șocul Brexit-ului. Astfel Vauxhall a redus numărul locurilor de muncă, Jaguar Land Rover intenţionează să restrângă producţia.

Deși liderii de sindicat se plâng că acesta este numai începutul, muncitorii britanici care au votat pentru Brexit nu s-au răzgândit. Chiar lângă fabrica Haguar din Halewood, un bărbat a declarat că a votat pentru Brexit pentru că muncitorii care au migrat din alte state europene au dus la scăderea salariilor, scrie presa britanică.

Cele mai mari obstacole sunt taxele vamale și totate celelalte limitări comerciale care vor intra în vigoare după ce Marea Britanie va părăsi efectiv UE. Pentru industria auto aceste bariere sunt dezastruase în condiţiile în care componentele unui automobil traversează graniţele de mai multe ori în timpul procesului de fabricaţie.

Un exemplu este automobilul BMW Mini, fabricat la Oxford. Înainte de a ajunge pe linia de producţie, fiecare arbore cotit este fabricat în Franţa, livrat la fabrica de motoare a BMW din Hams Hall, lângă Birmingham, iar apoi la Steyr, Austria, pentru asamblare.

În ciuda acestei mize economice uriașe guvernul de la Londra a exclus o uniune vamală cu UE după separare. Totul depinde de ce fel de relație comercială vrea Marea Britanie să aibă cu UE și de cum va fi aceasta consemnată în acordul final dintre cele două părți.

Comentarii

comentarii

About the author

Related

JOIN THE DISCUSSION

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close