Pe centura Sud a Bucureștiului se va circula pe două benzi „când va fi gata”

Noul ministru al Transporturilor, Lucian Șova, pare depășit de anvergura ministerului pe care îl conduce. Venit de la Bacău la București pe un fotoliu de deputat din partea PSD, Lucian Șova a fost uns ministru al Comunicațiilor în Guvernul Tudose. În noul Guvern, condus de Viorica Dăncilă, s-a pricopsit cu fotoliul de ministru al Transporturilor. Dar se pare că de când a aterizat la București nu a ajuns pe Centura de Sud a Bucureștiului, unde se circulă pe o singură bandă.

Întrebat într-o conferință de presă când se va circula pe două benzi pe sens, ministrul Lucian Șova a răspuns în stilul caracteristic. „Când va fi gata”, a spus Lucian Șova. Până când „va fi gata”, șoferii vor sta în coloane interminabile. Deși, se plătesc taxe de drum, dijmuite după bunul plac al guvernanților.

Cine este ministrul Lucian Șova?

Ministrul Comunicațiilor în Guvernul Tudose, Lucian Șova, are un anturaj de afaceri extrem de controversat. Șova este partener de afaceri cu colonelul (r) Boris Golovin, fost ofițer în trupele speciale Spetsnatz, aflate sub controlul GRU, serviciul secret de informații militare externe al Rusiei. Dar și cu Victor Ustinov, fostul atașat comercial al Rusiei la București, și, de asemenea, cu Adrian Chebuțiu, condamnat de Curtea de Apel București la cinci ani de închisoare pentru devalizarea uzinei UCM Reșița.

Pe 13 iunie 2017, premierul Sorin Grindeanu atrăgea atenția asupra legăturilor suspecte dintre liderul PSD, Liviu Dragnea, Darius Vâlcov și Rusia. Cei doi i-ar fi reproșat lui Grindeanu că nu ar fi dezvoltat relațiile cu Rusia. „Mi se impută că nu am dezvoltat relații cu Moscova, deși UE a impus sancțiuni economice”, spunea fostul premier într-o conferință de presă de la Palatul Victoria.

Această declarație avea să se confirme câteva zile mai târziu, după ce liderul PSD, Liviu Dragnea, l-a nominalizat pe Lucian Șova pentru funcția de ministru al Comunicațiilor în guvernul condus de Mihai Tudose. Băcăuanul Lucian Șova este partener de afaceri cu reprezentanții oligarhilor ruși în România, care au interese economice în zona companiei de stat UCM Reșița. Șova este asociat și cu masonul Stelian Nistor, Mare Comandor al Ritului Scoțian Antic și Acceptat, dar și nașul de cununie al lui Valeriu Zgonea, fostul președinte al Camerei Deputaților.

Șova, minciună de 19% în declarația de avere

Pesedistul Lucian Șova apare ca asociat în firma Regional Romlines SRL, care figurează că și-a întrerupt temporar activitatea. Conform declarației de avere completate în martie 2017, Șova susține că deține doar 1% din părțile sociale ale acestei firme. În realitate, deține 20% din firmă, pe persoană fizică, conform datelor de la Registrul Comerțului. Același procentaj de părți sociale este deținut și de colonelul (r) Boris Golovin. Restul părților sociale sunt deținute, în mod egal, de firmele Romcar Russian Buses S.A., A.C. Management SRL și Niso Transeurope SRL. Practic, fiecare firmă deține un procentaj de 20% din Regional Romlines SRL.

Golovin, șapte firme în România

Partenerul de afaceri al deputatului Lucian Șova, colonelul (r) Boris Golovin, a fost ofițer în trupele speciale ale GRU, serviciul secret de informații al Statului Major General al Forțelor Armate ale Rusiei. Conform estimărilor făcute de specialiști, numărul agenților GRU este mai mare decât al agenților angajați în serviciile secrete militare ale SUA. Practic, GRU are spioni în toată lumea, inclusiv în România.

După ce colonelul Boris Golovin a fost trecut în rezervă, s-a apucat de afaceri tocmai în România. Numele acestuia apare ca asociat în șapte firme. Dintre acestea, singura care mai este în funcțiune se numește Global Energy Investment. Restul au fost falimentate, lichidate și radiate de la Registrul Comerțului. Firma Global Energy Investment este deținută în mod egal de Boris Golovin și Horia Constantin Bejan, fost director în Ministerul Industriilor.

Chebuțiu, alt asociat al lui Șova, condamnat pentru corupție

Unul din asociații deputatului Lucian Șova în Regional Romlines, compania A.C. Management este controlată de Adrian Chebuțiu. Acesta a fost președinte al Consiliului de Administrație și director general UCM Reșița. Numele lui Chebuțiu apare în mai multe dosare de corupție. Într-un dosar a fost acuzat de evaziune fiscală pentru că a făcut o înțelegere cu firma libanezului Said Baaklini ca să încaseze ilegal TVA de la stat. În urma acestei afaceri penale, libanezul Baaklini a solicitat returnarea ilegală a 60 milioane de euro.

Într-un alt dosar, Chebuțiu a fost acuzat că a prejudiciat UCM Reșita cu peste 27 de milioane lei. În calitate de director general la UCM Reșita, Chebuțiu a încheiat mai multe contracte dezavantajoase pentru compania de stat  cu firma A.C. Management, la care este asociat. Pentru afacerile de corupție Adrian Chebuțiu a fost condamnat la cinci ani de pușcărie.

AC Management l-a avut asociat unic pe Adrian Chebuțiu. Ulterior, 90% din părțile sociale au fost trecute pe numele firmei Ice Investing Consulting Engineering SA, din Elveția. În prezent firma este administrată de Lăcrămioara Sofia Chebuțiu.

Adrian Chebuțiu este și el asociat cu colonelul rus Boris Golovin în firma Robus Reșița, aflată în lichidare. La Robus Reșița, acționar majoritar este compania de stat UCM Reșița.

Asociat și cu nașul mason al lui Valeriu Zgonea

Firma co-deținută de pesedistul Lucian Șova are printre asociați și compania Romcar Russian Buses SA. Asociatul majoritar al Romcar este Ion Nicolaev, născut în localitatea Grigoriopol din Republica Moldova. Nicolaev îi are ca asociați pe Barbu Gheorghe și Corneliu Roșu. În prezent, firma se află în faliment.

În Regional Romlines mai are părți sociale și firma Niso Transeurope, controlată de deputatul Lucian Șova și masonul Stelian Nistor, Mare Comandor al Ritului Scoțian Antic și Acceptat, dar și nașul de cununie al lui Valeriu Zgonea, fostul președinte al Camerei Deputaților.

Comentarii

comentarii

About the author

Related

JOIN THE DISCUSSION

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close