Minciunile Primăriei Capitalei și revolta taximetriștilor

Primăria Capitalei a început să mintă în comunicatele publice pentru a justifica înființarea Companiei Municipale Managementul Transporturilor București SA. Asta susțin taximetriștii bucureșteni care s-au întâlnit cu consilierii primarului Gabriela Firea și cu Sorin Chiriță, Administratorul Public al Municipiului București.

Pe 11 ianuarie 2018, Primăria Capitalei a anunțat printr-un comunicat de presă că taximetriștii independenți au salutat inițiativa Primăriei de a crea prin aceasta Companie un dispecerat atat pentru taxi cat si pentru alte tipuri de transport public. „De altfel, taximetristii independenti si-au exprimat intenția de a fi arondați la acest dispecerat, precum si la viitoarea platforma online (aplicație) a Companiei Municipale  Managementul Transportului Bucuresti, explicand ca arondarea la dispeceratul primariei le ofera garantia unui cadru legal de functionare”, se menționează în comunicatul Primăriei Capitalei. (AICI)

Însă, reprezentanții taximetriștilor bucureșteni au emis la rândul lor un comunicat de presă prin care contrazic comunicatul Primăriei Capitalei. „Nu am deschis subiectul asupra fumatului, pos, comportament, ținută, aplicații proprii ale dispeceratelor, etc și nici a lipsei stațiilor de taxi sau a salarizării necorespunzatare existente în această activitate deoarece membrii comisiei aveau timpul limitat, urmând că toate celelalte puncte rămase nediscutate a se relua începând cu săptămâna viitoare când vor începe dezbaterile pe tema noului regulament aflat în comisiile de specialitate”, susțin taximetriștii bucureșteni.

Ce au solicitat taximetrișii?

Potrivit comunicatului de presă emis de taximetriștii bucureșteni, în cadrul discuțiilor cu Sorin Chiriță și consilierii primarului Gabriela Firea s-a solicitat prelungirea autorizațiilor de taxi 2017 – 2018 – 2019 respectiv 2020. Totodată, taximetriștii au mai solicitat:

-Taxa de dispecerizare nedefinită că și procedura de stabilire și modul de falsificare/ fraudare a procesului de stabilire tarif de distanță practicat la nivel de dispecerat taxi.

-Necesitatea implementării a tarifelor diferențiate (zi / noapte / extraurban) astfel încât să se respecte legislația munci și obligația transportatorilor de a-și recupera toate costurile aferente activității desfășurate precum și despre lipsa indexari tarifului maximal.

-Am solicitat că dispeceratele taxi în urmă reclamațiilor primite de la client să nu mai dețînă atribuție de control asupra transportatorului sau taximetristului, singurul abilitat fiind doar PMB, acesta fiind organizatorul serviciului. Prin urmare acordarea atribuțiilor de control și sancționare a transportatorilor și taximetristilor de către dispeceratelor taxi este greșită. Acestea nu au capital de stat și nu sunt nici instituții publice.

-Am reclamat neorganizarea serviciului de transport în regim de închiriere pe rază Mun. București astfel cum prevede Legea 38/2003

-Am solicitat lămuriri legate despre contractele de gestiune delgata neeliberate până în prezent transportatorilor autorizați.

-Am solicitat că autoritatea de autorizare să ofere garanții transportatorilor autorizați, atâta timp cât aceștia își respectă obligațiile legale și sunt cu datoriile plătite la zi, PMB nu le va retrage autorizațiile taxi și nici nu va avea în vedere introducerea în noul regulament a vreunei reatribuiri (autorizațiile rămânând a se prelungi ori de câte ori solicitantul respectă legea și depune cerere de prelungire în acest sens).

-Ne-am arătat nemulțumirea față de Hotărârea 626 din 19.12.2017 și ni s a comunicat că această nu privește transportatorii autorizați care pot folosi în continuare aplicațiile taxi și spre lămurirea neînțelegerilor rezultate urmează să organizeze o ședința cu Poliția locală și cei ce asigura controlul activității din cadrul PMB pentru a nu-i mai „haitui” în stradă pe taximetriștii bucureșteni.

Comentarii

comentarii

About the author

Related

JOIN THE DISCUSSION

Comments

  • Oprescu 12 ianuarie 2018 at 13:20

    Sunt taximetrist in Bucuresti si vreau sa va spun ca este o caracatiță mare in această meserie candva respectata,si totul se dicteaza de la dispeceratele mari si anume Speed taxi,Criss Taxi,Meridian Taxi,Taxi Cobalcescu,Pelicanu taxi…Aceasta hotarare de consiliu este comandata de aceste dispecerate cu dedicatie pentru a desfinta aplicatiile Star si Clever deoarece foarte multi independenti am migrat la alte dispecerate mai mici cu taxa mica si lucram cu acele aplicatii.Aceste dispecerate care au format un cartel si au fost sanctionati de consiliul concurentei in 2015, ne tin de 10 ani pe un tarif mizer 1.39/km facand evaziune fiscala de ordinul milioanelor de euro.
    Domnul Stefanescu de la COTAR este seful mafiei,cel ce dicteaza la PMB pentru aceste dispecerate,cel care vrea sa faca aceste schimbari ilegale.Domnul Stefanescu de la Cotar,Domnul Gafita patron la Speed taxi,D-na Camelia Marin Director General la speed taxi ,Domnu David cel ce a preluat Taxi Rodel de la Stefanescu, Domnul Bogdan Patron la fostul Taxi Grant si multi altii au avut autorizatii taxi emise de PMB si care au fost ulterior retrase prin ordin de primar intre anii 2011-2015 si care Acum lucreaza Ilegal in Bucuresti pe Certificat de Grefa.Acele autorizatii ar trebui Reatribuite catre taximetristii care sunt vechi in aceasta meserie si lucreaza la plan si cu Licente inchiriate ilegal de catre cei mai sus mentionati.Acel protest din luna Decembrie 2017 a fost facut de Cotar si patronii firmelor taxi pentru a intimida PMB si au cerut sa le Reatribuie lor autorizatiile pe grefa.
    Doamna Gabriela Firea nu doreste să interzică Uber deoarece sotul dansei,Pandele de Voluntari are peste 600 masini taxi autorizate in judetul ilfov,70% din ele duplicate(clonate),care acestea lucreaza in Bucuresti ILEGAL.E o afacere de familie foarte profitabila din cate se observa.

    Reply

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close