De ce se moare pe șoselele României. Concluziile oficiale ale Poliției

Cea mai mare problemă a traficului din România ține de infrastructură. 90% din reţeaua naţională este la standardul de drumuri cu o singură bandă pe sens, ceea ce are un mare impact asupra siguranţei în trafic, dar și asupra timpului de călătorie susține Poliția Română.

Chiar dacă față de anul anterior în 2016 numărul accidentelor rutiere grave a scăzut cu 13,5 % România este încă printre țările europene cu cele mai multe inceidente rutiere. Principala cauză, infrastructura dezastruoasă la care se mai adugă conducerea sub influența alcoolului, viteza sau indisciplina pietonilor se arată în cea de-a șasea ediție a ”Buletinului siguranţei rutiere”.

Documentul prezentat astăzi de Poliția Română analizează fenomenul rutier din anul 2016. ”Buletinul siguranţei rutiere. Raport anual 2016” încercă să ajute la o mai bună înțelegere a fenomenului rutier din România și a măsurilor ce trebuie adoptate de guvernanți pentru a îmbunătății condițiile de trafic pe străzile și soselele României.

Aflat la a şasea ediţie anuală, raportul realizat de specialiştii Direcţiei Rutiere şi ai Institutului de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Poliţiei Române cuprinde, examinarea contextelor intern şi internaţional, o analiză a accidentelor rutiere grave produse în cursul anului 2016, una comparativă pentru intervalul 2012-2016  şi un capitol  referitor la accidentele grave de circulaţie în rândul persoanelor vârstnice.

Conform raportului, parcul de autovehicule din România este în continuă creștere dar și destul de învechit. Astfel în anul 2016 parcul auto a crescut cu 26,6% comparativ cu anul 2011. Cu toate acestea peste două treimi dintre autoturismele înregistrate în România au peste 10 ani vechime.

Nici la capitolul infrastructură nu stam mai bine. ”Aproximativ 90% din reţeaua naţională este la standardul de drumuri cu o singură bandă pe sens, ceea ce are impact atât asupra timpului de călătorie, cât şi asupra siguranţei în trafic”, se arată în document.

De altfel şi viteza atât cea neadaptată la condiţiile impropii ale infrastructurii cât și cea neregulamentară a fost, în ultimii 5 ani una dintre cauzele cele mai frecvente ale accidentelor de circulație.
Pe drumurile naţionale şi judeţene cu câte o bandă pe sens, cele mai multe accidente sunt determinate de viteză neadecvată la condițiile de trafic.

O altă cauză la fel de importantă este conform raportului Poliției Române și indisciplina pietonilor, adică traversarea neregulamentară a drumului, prezenţa pietonilor pe partea carosabilă și alte abateri ale acestora.
Pe drumurile din interiorul localităţilor, mai ales în cele urbane, indisciplina pietonilor reprezintă principala cauză a accidentelor rutiere.

Viteza și indisciplina pietonilor sunt vinovate de producerea a 41% din accidentele grave produse în intervalul analizat.

Numărul accidentelor rutiere produse din cauza conducerii sub influenţa alcoolului, acestea a scăzut, în 2016, faţă de 2012, cu 28%.

Per total, faţă de anul 2015, în 2016 numărul accidentelor rutiere grave a fost mai mic cu 13,5%, se mai arată în documentul citat.

Comentarii

comentarii

About the author

Related

JOIN THE DISCUSSION

Comments

  • România, pe primul loc în Europa la accidente rutiere mortale – Stiri Crestine | Info Crestin | Actualitate Crestina Online 20 aprilie 2018 at 21:47

    […] pe sens, ceea ce afectează atât siguranţa în trafic, cât și timpul petrecut în trafic, a explicat Poliţia Română. O altă cauză a accidentelor de circulaţie este viteza neadaptată la […]

    Reply

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close